DB Multiverse

Member page of   SuperNameczanin

SuperNameczanin 7 Huhtikuu
Swistak-z-Krakowa was saying:
Tribun Erset napisał: Bojack jak zwykle uchodzi cało. Ten chłop jest kwintesencją powiedzenia ,,Więcej szczęścia jak rozumu''. <_< dobrze napisane :)


Dodałbym do tego, że ma więcej siły i wytrzymałości niż rozumu, na szczęście pewne wstrętne dzieciaki bez psa skopały mu tyłek. 1 Replie(s)
DB Multiverse page 2664
SuperNameczanin 9 Maaliskuu
Mikuuu1995

Może zawarudo zostało rzucone w momencie kiedy Vego już przyrżnął w ziemie.

skoku901

XXI jest raczej mistrzem manipulacji, w dodatku zawsze może kogoś odesłać do wymiaru odwróconego czasu i tam indoktrynować go latami, gdzie w świecie głównym minie zaledwie chwilka. Sądzę, że tak to się odbędzie. Coś ala Tsukuyomi w wykonaniu Itachiego w Naruto.
DB Multiverse page 2648
SuperNameczanin 8 Maaliskuu
Vedzio z uni13 po oklepie od Bry kompletnie zrezygnowany. Miał być najsilniejszym sojusznikiem XXI, a został skasowany jako pierwszy :D. Teraz jego ekipa bardziej przypomina zespół R z pokemonów niż postrach wszechświata 13 :D 2 Replie(s)
DB Multiverse page 2647
SuperNameczanin 8 Helmikuu
Nasz książe uparciuch nadal nie wyzbył się do końca dumy i okazywanie uczuć mrozi go bardziej niż zawarudo. I ta mina :D
Z kolei Vedzia z uni 13 nawet nie zbliża się do poziomu naszego, dlatego to jednak on jest podróbą. Czy jak to było ujęte w walce księcia i Komórczaka "fałszywką" :D
Pierwszy kadr przepiękny.
DB Multiverse page 2631
SuperNameczanin 17 Tammikuu
Xar

Tylko, że Senior bogów uwolnił pełen potencjał Kaioshinki, także możliwe że miała podobną siłę co Południowy, a i tak nie dała rady zabić XXI tylko go poważnie osłabić. Siła fizyczna XXI również jest imponująca, być może na poziomie naszego kid Buu.

Tribun Erset

Z drugiej strony sam zadymiarz twierdzi, że to co zjada ulega strawieniu. Chyba, że podobnie jak Buu, może sobie wybierać która ofiara ma zostać przetworzona na biomasę, a która nie (diabełek nie posiada za dużo energii także nie został strawiony). Pytanie tylko, po co im darował życie i więzi ich w swoim wnętrzu, zwłaszcza jak sam przyznał że jest straszliwie głodny. Jakie ma dla nich zastosowanie? Jedyne co mi przychodzi do głowy to, że trzyma ich przy sobie jako zakładników.
DB Multiverse page 2618
SuperNameczanin 14 Tammikuu
Trzeba przyznać, że Suiset ma piękny styl rysowania, bardzo baśniowy. Pasuje do opowieści sprzed kilku milionów lat :D. No i design XXI jest super (widać więcej, bo jest mniej dymu).

Tribun

Kiedyś myślałem, że XXI jest przesadnie ostrożny gdyż na początku był słaby i za pomocą podstępów i intryg zaczął pożerać coraz więcej i więcej, dochodząc do poziomu mocy który znamy obecnie. Ale ten flashback wszystko wyjaśnił.

XXI pieczętując dziadka w mieczu rozpoczął etap w którym zaczął iść po najcieńszej linii oporu.
DB Multiverse page 2617
SuperNameczanin 7 Tammikuu
Świetna stronka, aż czuć ogrom XXI patrząc na Niego z tej perspektywy. Co do tłumaczenia to ukłony dla Tzigi, tłumaczenie zwykłego tekstu potrafi być trudne, a co dopiero tekst rymowany. Dziękujemy! :)

BTW już wiem jak oni się czuli:

[img]
DB Multiverse page 2613
SuperNameczanin 5 Tammikuu
Odkąd usłyszałem, że ma powstać taki "flashback" nie mogłem się doczekać aż go zobaczę. I w końcu doczekałem się :). Największa zagadka tego komiksu nareszcie przestanie być taka tajemnicza.
DB Multiverse page 2612
SuperNameczanin 31 Joulukuu
Szczęśliwego Nowego Roku dla wszystkich fanów Dragon ball!
DB Multiverse page 2610
SuperNameczanin 5 Joulukuu
Epickie wejście.
DB Multiverse page 2595
SuperNameczanin 29 Marraskuu
Co prawda trochę spóźniony, ale również jestem w szoku, że Vego wgniótł ich w ziemię :D. Wcześniej w wersji czarno- białej nie zauważyłem tego. Myślałem, że po prostu tupnął nóżką, a tu proszę. Aż dziw, że go za to nie zdyskwalifikowali.
DBMultiverse Colors page 454
SuperNameczanin 25 Marraskuu
To i ja zostawię tutaj komentarz na pamiątkę. Konto mam od 5 lat, ale Multiversa śledzę o wiele dłużej, z 10 lat co najmniej. I w końcu nadszedł czas... co z nami będzie jak się spełni ostatnia wizja i już nie będzie więcej drogowskazów z przyszłości? Chyba, że postać Bardocka wróci.

FishNChips

Śmiesznie by było gdyby nasz (lub ten nie-nasz) nameczanin znowu wyłączył bąbel wokół Son Bry i sam zawiązał jej ten kucyk z wizji by jej pokazać jaka jest bezbronna :D. To by ją nauczyło respektu.

ShilleN

Salagir jak G.R.R.Martin lubi zostawiać takie foreshadowingi by oswajać czytelników z nadejściem pewnych wydarzeń.
DB Multiverse page 2591
SuperNameczanin 16 Marraskuu
Xar

To jest oczywiste, chodzi po prostu o wygląd okładki. Vego i XXI są ustawieni w takich pozach jakby Vego był pod kontrolą.
DB Multiverse page 2586
SuperNameczanin 16 Marraskuu
Ciekawe jak daleko kule odleciały. Jeśli trzeba będzie ich szukać po całym wszechświecie to będzie to trochę przypominać GT z tą różnicą, że w tym wszechświecie nie ma życia, co będzie pewną nowością. No chyba, że w Superce był już coś takiego ale ja nie kojarzę. A do tego jest powrót do motywu szukania kryształowych kul który bardzo lubiłem w pierwszym DB, fajnie by było jakby Salagir trochę ugryzł temat z tej strony. No i po dłuższej nieobecności jest i mroczna kaczka która w końcu ujawniła po czyjej jest stronie. Ciekawe czym XXI go zmanipulował, i co to za ustrojstwo przy którym majstruje. Radar?

Przy okazji jakby ktoś się nadal łudził czy Vego jest pod kontrolą XXI to niech zobaczy dzisiejszą okładkę kolorowej mangi. Jest bardzo wymowna :D

Obserwator

Co do Twojego komentarza z piątkowej stronki to Son Bra podczas walki z Gastem przewidziała, że Gast umie się teleportować. Także sądzę, że jej przewidywania co do umiejętności czytania w myślach również się sprawdzą. 1 Replie(s)
DB Multiverse page 2586
SuperNameczanin 15 Marraskuu
FishNChips Tribun Erset

Skoro XXI był w stanie ukryć swoje zamiary przed Południowym który też potrafi czytać w myślach, to raczej nikt nie jest w stanie spenetrować jego umysłu. Przed walką z Gastem, Son Bra wysnuła wniosek, że Gast też musi umieć czytać w myślach i obmyślanie planu przeciwko niemu nie ma sensu, bo Nameczanin od razu go pozna. I nawet Gast nie poznał myśli XXI. Także Zenek również ich nie zna, inaczej przewidziałby pułapkę jaką XXI na niego przygotował jak również wiedziałby, że dziadunio ma drugą formę którą o wiele trudniej zniszczyć. Skoro mag jest tak dobry w oklumencji to nie zdziwię się, gdy swoich pomagierów też zdradzi jeśli będzie musiał, a oni nie będą o tym wiedzieć (mimo buffa).
DB Multiverse page 2585
SuperNameczanin 14 Marraskuu
Dziwne, że obaj zdążyli dolecieć do niego po wypowiedzeniu życzenia, podczas gdy przygotowany Songo w trakcie walki finałowej nie zdołał nawet drgnąć.
DB Multiverse page 2585
SuperNameczanin 13 Marraskuu
JuicyHPC

To są fragmenty XXI które podarował złolom by stali się silniejsi i odporni na magię. Na stronie 2492 dziadzio po raz pierwszy obdarował takimi cząstkami Vegetę, Nappę i Kakarotta.
DB Multiverse page 2584
SuperNameczanin 13 Marraskuu
ZdzichSSJ1/2 ; obserwator ; CyberRagnar


XXI już nie raz pokazał na łamach komiksu, że idzie do celu najkrótszą drogą. Taka obstawa na pewno mu się przyda, by nikt nie przeszkadzał mu podczas posiłku. Dziadzio bardzo nie lubi ryzyka, a lubi manipulacje i intrygi, mimo że sam w sobie jest bardzo silny. Ciekawe czy Salagir fabularnie wyjaśni skąd u niego takie podejście.
DB Multiverse page 2584
SuperNameczanin 12 Marraskuu
XYZ

To samo pomyślałem :D

obserwator

XXI obdarował wszystkich swoją cząstką, więc teoretycznie wszyscy powinni znać jego zamiary, chyba że dziadzio umie to zablokować.

TypNiePokorny

Miałeś rację, jednak te twory i grunt były wcześniej w żołądku maga który je zwymiotował.

Ciekaw jestem czy Vego jest wśród nich, ukryty gdzieś w kącie. W końcu połknął fasolkę która wygląda jak cząstka XXI, a jak wiemy nasz pożeracz chciał mieć go po swojej stronie. Tylko tak jak kiedyś pisał Tribun, to nie będzie opętanie tylko manipulacja (coś jak Zenek który owinął sobie Dai Kaioshina wokół palca). I ten wymiar w którym złole przebywają, czy to prywatna miejscówa naszego czarodzieja? Ze strony na stronę coraz ciekawiej.
DB Multiverse page 2584
SuperNameczanin 11 Marraskuu
Xar

Bardzo rozsądne i w stylu maga, że najpierw postanowił niskim kosztem pozbyć się przeciwników. Z początku sądziłem, że jego pierwszym życzeniem będzie możliwość podróżowania po Multiversum ale to by go zdekonspirowało i wszyscy łącznie z Południowym zorientowali by się w mig, że mag nie jest tym za kogo się podaje. No i to by się nie zgadzało z wizją Bardocka, bo gdyby XXI od razu chciał podróży po różnych wymiarach to nasi nie mieli by jak go powstrzymać i nie zdążyliby przepołowić kryształowej kuli. Chyba, że istnieje jeszcze inne życzenie które mogłoby mieć gorsze konsekwencje dla Multiversum niż podróże międzywymiarowe dla naszego Galactusa.

W takim razie wszyscy (łącznie ze złolami) są w środku XXI. Tak obstawiam, bo mag nie może być pewien lojalności swoich nowych współpracowników i na pewno chce całe Multiversum tylko dla siebie. Pytanie czy wchłonął Vedzię z Nappą i Kakarottem którzy rzekomo mieli mieć wgląd w jego plany. Jeśli nie, to do czego mogą mu być potrzebni? Jako ochrona?

No i szykuje się walka Ubub&Juna vs XXI, bo tylko ich nie wchłonął gdyż sami byli w innym wymiarze podczas afery w finale. Tylko czy mag jest świadom, ich przybycia? No i jak Ubub miałby go pokonać? Nie umiem sobie tego wyobrazić.
DB Multiverse page 2583
SuperNameczanin 10 Marraskuu
"Te struktury przybyły nagle i zniszczyły wszystko po drodze"... to brzmi bardziej jakby XXI stał się jednością ze światem 0, a nie go wchłonął.. trochę jak Zamasu z Superki. Te struktury zniszczyły stadion, ale nasi bohaterowie go nie widzą, a widzi go Ubub. No chyba, że XXI zażyczył sobie wchłonięcia tylko materii organicznej (czyli istot żywych) a materia nieożywiona (taka jak resztki stadionu) zostały na zewnątrz. Jeśli nasi bohaterowie są jednak wewnątrz dziadunia, to chyba tylko Ubub i jego towarzyszka będą w stanie ich uwolnić. Juna umie otwierać portale, może w ten sposób ich wydostanie... 1 Replie(s)
DB Multiverse page 2583
SuperNameczanin 26 Lokakuu
Argon

Sądzę, że smoki z innych światów niż świat Vargasów mogą spełniać życzenia w obrębie danego wszechświata w którym znajdują się ich kryształowe kule. Dlatego do tej pory można być wskrzeszać poległych na turnieju za pomocą innych zestawów kryształowych kul. Smok Vargasów jako jedyny nie ma żadnych limitów, a zasięg jego mocy obejmuje całe Multiversum. Mam nadzieję, że będzie to później sensownie wyjaśnione.
DB Multiverse page 2574
SuperNameczanin 26 Lokakuu
Gohan spanikowany bardziej od Gotena to rzadki widok :D
DB Multiverse page 2574
SuperNameczanin 23 Lokakuu
Możliwe, że z powodu tej straty wzburzony Vegeta pokłóci się z Son Brą i spełni się kolejna wizja Bardocka. Mimo wszystko ta śmierć Tronka może mieć jedną pozytywną stronę. Vegeta na poprzednich stronach narzekał na swojego syna, że nie przykłada się do treningów i pajacuje. Może teraz, widząc że próbował ratować swoją siostrę, zmieni zdanie o nim.

A swoją drogą, spekulujemy tutaj, że XXI już wypowiedział życzenie, co trochę kłóci się z wizją Bardocka w której Gohan trzymają połowę kuli, i mówi że on nie dostanie swojego życzenia. Także na pewno odpada opcja w której XXI wypowiedział wszystkie 3 życzenia. Musiał wypowiedzieć tylko 1 lub 2, a ostatnie życzenie/a zostawił sobie na koniec. Pytanie tylko czemu?

Ciekawe również czemu XXI nie ofiarował cząstki siebie Cyborgom i Demonom Mrozu (i czemu oni tak łatwo dali mu się kupić nie myśląc o ewentualnej zdradzie, tylko jeden myślący Książe Vegeta pomyślał o zabezpieczeniu się). Po co mu nasi źli Saiyanie skoro ma kule i zatrzymanie czasu (wiem byli potrzebni do dywersji ale co dalej?).
DB Multiverse page 2572
SuperNameczanin 20 Lokakuu
Xill

Obstawiam, że raczej zobaczył poszatkowaną Brę, wszystkie kadry są szare i nie widać by zbliżał się do krańca bańki antyczasowej.

Tak jak Tribun Erset pisał pod poprzednią stronką, sami zaraz zobaczymy ofiary tego zaklęcia/techniki. Możliwe, że XXI ją rzucił/poprosił o nią smoka, by uziemić androidy i cyborgi.
DB Multiverse page 2571
SuperNameczanin 15 Lokakuu
Dziwne, że Szatana nie przedziurawiło. Wystrój iście horrorowy, jak napisano powyżej. Kojarzę, że w kinówce z Janembą, Songo i Vedzia trafili do podobnego miejsca pełnego kolców. Tak jak Janemba przemienił piekło w surrealistyczne miejsce, tak tutaj jest podobnie, tyle że XXI zrobił to za pomocą smoka. Także fajne nawiązanie do "Fusion Reborn".
DB Multiverse page 2568
SuperNameczanin 13 Lokakuu
kimikonu

Myślę, że nie bez powodu Szatan wspomniał o Mafubie. Możliwe, że środowisko wewnątrz tej techniki trochę przypomina zatrzymanie czasu, przez co Serduszko miał już z tym do czynienia. A Gast nie. I to pozwoliło mu szybciej opracować kontrę. Poza tym Gast często był niemal równie silny co jego przeciwnicy, przez co nie musiał tyle kombinować co nasz Szatan :). Sam Gast stwierdził, że będzie szukać wyzwań gdzie się da, co poniekąd oznacza, że jego dotychczasowi przeciwnicy wielkim wyzwaniem nie byli...

Zresztą podoba mi się, że poboczne postacie będą miały większy wkład w główną historię :). Gast już parę razy uratował naszych, teraz czas na naszego Super Nameczanina! :)
DB Multiverse page 2567
SuperNameczanin 12 Lokakuu
sadiker

Albo jego staruszek, Daimao.
DB Multiverse page 2566
SuperNameczanin 11 Lokakuu
HoCBo

Masz świetną kreskę, lubię Twój styl i mam nadzieję, że jeszcze nie raz ujrzymy Twoją sztukę na DBM!

Kenzuran

Dobre pytanie. Ciekawe czy zatrzymanie czasu na Nią zadziała. Jeśli nie, to będzie mogła namieszać w planach XXI.

A skoro o nim mowa, to co to za świetlista kula na dole kadru? Czyżby XXI wskrzesił życie w tym świecie i chce je teraz pożreć? Biedny, musi być strasznie głodny. 1 Replie(s)
DB Multiverse page 2565
SuperNameczanin 8 Lokakuu
No proszę, jednak Juna potrafi otwierać portale. Ciekawe czy potrafiła by otworzyć portal do Zenka.

Tribun czy główna fabuła wróci w przyszłym tygodniu, czy będzie jeszcze jakaś poboczna historia? 1 Replie(s)
DB Multiverse page 2564
SuperNameczanin 5 Lokakuu
FishNChips

Czyżby w końcu Ubub wrócił do naszych?
DB Multiverse page 2562
SuperNameczanin 21 Syyskuu
FishNChips

Zenek nie jest w stanie opuścić samodzielnie swojego świata, także w przypadku Multiversum, to musi działać inaczej, lub ściany są o wiele grubsze. Każdy wszechświat składa się z wielu wymiarów które się nakładają na siebie, dając nam rzeczywistość którą widzimy i czujemy (w ograniczonym zakresie). Także Vego i Songo będąc uwięzionymi w wymiarze odwróconej komnaty Ducha i Czasu, nadal przebywali we wszechświecie w którym rozgrywał się turniej. Być może gdyby wszystkie największe koksy turnieju próbowały wspólnie rozbić ścianę między wszechświatami, to by mogło się udać. Tylko w przeciwieństwie do Vargasów, nie mogliby wybrać sobie konkretnego wszechświata, tylko dostaliby się do tego który sąsiaduje bezpośrednio z wszechświatem w którym dzieje się akcja fabuły głównej.
DB Multiverse page 2554
SuperNameczanin 24 Heinäkuu
Południowy chyba wszystkich uczestników zaczyna traktować jako zło konieczne. Pewnie jak Vego zobaczy, że Kaioshin chce go odesłać mimo, że ten pomaga w utrzymaniu porządku podczas turnieju to wtedy wpadnie w szał.
DB Multiverse page 2520
SuperNameczanin 16 Heinäkuu 2025
Bardzo polecam te książki, chociaż sam nie wszystkie przeczytałem (trochę ich jest). Dobra, ja już odliczam do 20 00. Do zobaczenia na następnej stronce :D
DB Multiverse page 2516
SuperNameczanin 15 Heinäkuu 2025
Tribun

Jest taka seria science fantasy Zelaznego zwana "Kronikami Amberu". W tym uniwersum (a raczej Multiversum) jest jeden oryginalny świat (i to nie jest Ziemia) zwany Amberem, a reszta światów to zaledwie jego "cienie" czyli imitacje, słabsze echa, namiastki czy odnogi w których wydarzenia wydarzyły się inaczej. Główny bohater może podróżować do wszystkich tych światów, ale ludzie z poślednich światów do Amberu nie mają wstępu bez pozwolenia. I czuje tutaj inspirację Amberem. Jest świat 1 który jest jakby światem macierzystym, oryginalnym, pierwszym w którym wydarzyły się najważniejsze wydarzenia w uniwersum DB, a reszta światów to wariacje na temat tych wydarzeń. Ciekawe czy Salagir czytał tę serię.

Chyba powoli zbliżamy się do momentu w których zacznie się na 100% twórczość własna Salagira, i będzie coraz trudniej przewidzieć następne stronki, bo będzie coraz mniej nawiązań do głównej fabuły poprzednich serii DB. Turniej był okazją do pokazania różnych alternatyw w postaci bohaterów i wydarzeń, a teraz zacznie główna fabuła na którą czekamy kilkanaście lat.
DB Multiverse page 2516
SuperNameczanin 15 Heinäkuu 2025
Tribun

Tak jak pisał AnoBercik, XXI bierze udział w turnieju, bo jego kule działają lokalnie, tylko w danym wszechświecie w którym obecnie przebywają. Jego smok nie jest w stanie dać mu możliwości podróżowania po Multiverse, czy choćby stworzenia portalu pomiędzy dwoma wszechświatami. A kule ze świata 1 zapewne mogą wszystko, to pewnie najsilniejszy zestaw w całym Multiversum.

Podoba mi się design Toronbo, taka smocza ryba, ale wygląda dostojnie i potężnie. Projekt tego smoka miał kojarzyć się z fauną planety na której są smocze kule potrzebne do jego przywołania z tego co wyczytałem.

Chciałbym by smok kwaczek przypominał czerwonego smoka z GT. Pamiętam, że jak pierwszy raz jako dziecko zobaczyłem go w TV to poczułem się taki malutki nic nie znaczący i to uczucie do dzisiaj mnie trzyma :D. Chciałbym by smoka ze świata 1 otaczała podobna aura majestatu.

Co do XXI to myślę, że smok go karmi i XXI nie jest łatwo panować nad swoim głodem. Ten gość musi mieć jakiś słaby punkt, bo na razie nie jestem w stanie wyobrazić sobie jak nasi (nawet współpracując ze sobą i innymi światami) mieli by go pokonać. Mag ma zatrzymanie czasu i smocze kule, do tego na pewno ma poukrywane asy w rękawie o których nie wiemy.

Oglądałem Naruto i choć faktycznie Madara był tak wzmocniony (a i bez wzmocnienia był mega kozakiem), że ciężko było sobie wyobrazić jak bohaterowie go pokonają, to nie uważam by został ośmieszony (chociaż scena przed ostatecznym bossem faktycznie była nieprzemyślana ale nie będę drążył by nie spoilerować i siać offtopu). Generalnie spójność fabuły Naruto pod koniec zaczęła się rozjeżdżać, ale i tak uwielbiam to uniwersum :).

MNShadow

XXI coś o tym wie xd
DB Multiverse page 2516
SuperNameczanin 13 Heinäkuu 2025
AnoBercik

Bardzo Ciekawie to obmyśliłeś, popieram w 100% każde słowo. Dzięki tym wszystkim kulom, XXI miałby bez przerwy naładowane najpotężniejsze kule ze wszystkich światów. Problem w tym, że taka możliwość jest zbyt OP i zastanawiam się jakby nasi bohaterowie mieli pokonać XXI będącego w posiadaniu takiego arsenału. Nie lubię zabiegu gdy autorzy celowo osłabiają antagonistów by protagoniści mogli ich pokonać, a to bolączka wielu uniwersów kinowych/literackich. Ciekawe czy Salagir się przed tym ustrzeże.

Tribun Erset

Tak jak smok XXI przypominał złego smoka z GT tak może smok kaczek to będzie DBM-owska wersja super smoka z Superki :D
DB Multiverse page 2516
SuperNameczanin 13 Heinäkuu 2025
Tribun Erset

Cały Salagir, znowu tak poprowadził fabułę, że nie da się przewidzieć co dalej ^^

Coś czuję, że smok kaczek nie będzie zwyczajny i od razu będzie widać, że jest w stanie spełnić każde życzenie. Może to będzie nowy smok, a nie Shenron czy Porunga.
DB Multiverse page 2516
SuperNameczanin 8 Heinäkuu 2025
Tribun

Od biedy można wytłumaczyć wrażliwość na ciosy naszych Saiyan tym, że podczas zatrzymania czasu, również ruch wszelkich cząsteczek ustaje, czyli połączenia między atomami stają się słabsze. Czyli innymi słowy, nasi bohaterowie stają się krusi jak szkło (ale to dziwnie zabrzmiało, a sprawdziłem odmianę tego słowa w słowniku) i dzięki temu nawet słabsze istoty są w stanie zrobić im krzywdę (jeśli ktoś się zna na fizyce to niech mnie sprostuje). Mam nadzieję, że domyślacie się o co mi chodzi jeśli błędnie to wytłumaczyłem.

Jakby to powiedział dawny Vegeta: Zawsze chodzi o poziom mocy. ZAWSZE! :D
DB Multiverse page 2513
SuperNameczanin 8 Heinäkuu 2025
Mikuuu1995

Pamiętam, że oni nie obniżali poziomu mocy tylko nauczyli się swój poziom mocy ukrywać by zaskoczyć przeciwników używających skauterów. Ale sam poziom mocy pozostawał niezmienny. Potrafili go tylko podwyższać przemianami lub gdy rzucali wyjątkowo potężny atak (gdy Szatan Serduszko ładował ten swój atak na Radka, chociażby).

Co do Zenka to zasada ta sama. Mógł ukryć swój poziom mocy by nikogo nie "zbudzić" ale wciąż był tym arcypotężnym demonem który może poskładać większość uczestników w turnieju.
DB Multiverse page 2513
SuperNameczanin 8 Heinäkuu 2025
Mikuuu1995

Tylko Vego nawet na normalu powinien być nie do zranienia przez I'K'L, chociaż wiem, że w Multiversum Salagira sprawy mają się trochę inaczej, ale ciężko mi się przekonać do tego. Przecież w DBZ poprzez trening zwiększali poziom energii Ki na stałe. Późniejsze przemiany po prostu zwiększały tymczasowo poziom mocy, wytrzymałości i szybkości. Ale poziom formy bazowej powinna być stały. Co do cząstek Buu to widziałeś jakie zamieszanie robiły podczas inwazji, biły większość uczestników jak leci. Pokoje są odseparowane od głównej areny i wieży kontrolnej Vargasów, także XXI mógł użyć pełnej mocy nie obawiając się wykrycia. Nawet Senior bogów zachęcał Radka by wypróbował swoją nową moc, będąc w pokoju. Dobrze wiedział, że nikt z zewnątrz ich nie wykryje. Co do Gasta zgodzę się, że był osłabiony, a i tak XXI się przy nim męczył. Ale nawet osłabiony Gast to nie byle kto. Dopiero klon Brollego stawił mu skuteczny opór, zmuszając go do skupienia się na Raichim i jego maszynie.
DB Multiverse page 2513
SuperNameczanin 8 Heinäkuu 2025
Mikuuu1995

Przecież XXI był w stanie walczyć z Gastem jak równy z równym używając tylko siły, do tego z łatwością zniszczył cząstkę Zen Buu. Jeśli chodzi o surową moc to XXI jest na poziomie co najmniej SSJ3 także mnie nie dziwi, że dał radę przedziurawić Songa. Bardziej mnie dziwi, że I'K'L dał radę przepołowić Vego...
DB Multiverse page 2513
SuperNameczanin 8 Heinäkuu 2025
Tribun

Wydaje mi się, że to nie Gohan, a Goten wypowiada ostatnią kwestię. Widać przecież, że jest wkurzony na XXI, a w dymku jest ten symbol w kształcie skrzyżowania trzypasmowego. Zwykle coś takiego pojawia się na czole bohatera który jest zdenerwowany, ma to symbolizować, że komuś niemal żyłka wyskoczyła ze zdenerwowania :D.

Myślę, że to smok karmi XXI lub podtrzymuje go przy życiu by nie padł z głodu. Pod warunkiem, że XXI może wypowiedzieć 3 życzenia, a sądzę, że ma 3. Jeśli mamy rację co do wskrzeszenia I'K'L'a to przecież oprócz wskrzeszenia, musiał go przyzwać do swojego pokoju by zachować dyskrecję. Czyli musiał wykorzystać co najmniej 2 życzenia, a ostatnie zostawił dla siebie, by smok go nakarmił.

FishNChips

Każda próba pożarcia mnie kończy się źle :D.

Obstawiam, że pod koniec DBM XXI zostanie zamknięty w wymiarze w którym rozegrał się turniej. Myślę, że nie bez powodu dowiedzieliśmy się, że ten wymiar jest bez życia. Nie chodzi tylko o kwestie bezpieczeństwa z powodu poziomu mocy walczących, ale o to, że będzie to klatka dla XXI by już nie mógł więcej rozrabiać. Pewnie na koniec poproszą smoka o zapieczętowanie tego wymiaru by nawet ktoś ze świata 1 nie mógł się tu dostać za pomocą technologii Vargasów.

To chyba nie przypadek, że I'K'L i XXI mają tyle samo liter w imionach. Może ten pierwszy powstał właśnie po to by pokonać tego drugiego. Kto wie.

Murasaki

Myślę, że C-16 będzie współpracował z Południowym który też ma tę moc i prawdopodobnie jest odporny na jej działanie.

Co do zgapiania technik, to przecież Gast "ukradł" elektryczność ciemności od Zenka i nikt mu inby z tego powodu nie robił, także XXI nie złamał żadnego punktu regulaminu (nie licząc podpowiedzi od smoka, ale to moja opinia)

XXI zawsze odpala odwróconą komnatę ducha i czasu gdy jest w swoim pokoju by moc kryształowych kul szybciej się zregenerowała, także uważam, że te dwa czary się nałożyły nawzajem i w efekcie XXI mógł swobodnie się poruszać lub chociaż był świadomy co się dzieje i mógł zadziałać. Przecież gdy oddawał Vegecie i spółce swoją cząstkę, wspomniał, że zyskają odporność na magię, także on sam również musi to mieć. Ja uważam, że technika I'K'L'a wcale go nie spowolniła. W dodatku sam wspomniałeś, że ta technika działa tylko na żywych, a w rozmowie z Gastem XXI poniekąd przyznał, że nie jest żywą istotą. Jego dym/mgła również musi być magiczna skoro była w stanie uniemożliwić teleportację Gasta poza dym/mgłę.

noobis i CyberRagnar

Masz rację, choć uważam, że Mystic Gogeta gdyby miał odpalony swój ostateczny poziom przed walką z XXI, dałby radę przełamać zatrzymanie czasu bo pewnie taneczna fuzja jeszcze by podwoiła i tak niesamowitą prędkość użytkownika. Już nie wspomnę o fuzji kolczykowej.

Argon

Czemu bezsens? Dla XXI to oznacza, że będzie mógł w nieskończoność się posilać. Bardziej mnie zastanawia, czemu organizatorzy wybrali tylko 20 światów, skoro jest ich o wiele więcej. Kierowali się poziomami mocy danych światów?

Banezar

Albo już nie chciał nikogo pożerać kiedy jest tak blisko uczciwego zdobycia życzenia. Możliwe, że dla XXI najsmaczniejsze kąski do pożarcia to czarodzieje. Tylko przy Zenku by to nie wypaliło, skoro ma mnóstwo cząsteczek rozsianych po całym stadionie, a na pewno XXI był tego świadom, gdy przygotowywał się do tej walki.

Medavoj

Albo Goku celowo odwracał uwagę swoją gadką by zrealizować plan, albo z powodu wiary w swoją niesamowitą szybkość, pozwolił sobie na chwilę luzu, co kosztowało go życie. Strzelam, że chodzi o 2 opcję. 1 Replie(s)
DB Multiverse page 2513
SuperNameczanin 7 Heinäkuu 2025
Szkoda, że Songo niczym Jiren nie dał rady się wyrwać z tej techniki. A Senior bogów ostrzegał, że jest o wiele za słaby by pokonać XXI. W takim razie jestem ciekaw w jaki sposób nasi bohaterowie pokonają dziadka. W fantastyce często gdy główny antagonista jest zbyt OP, to zwykle autor w finałowej walce ogłupia go by bohater mógł zwyciężyć. Mam nadzieję, że tutaj takiego "zabiegu" nie będzie. 1 Replie(s)
DB Multiverse page 2513
SuperNameczanin 6 Heinäkuu 2025
Nieoczekiwanym zwycięzcą Turnieju okazał się Mr. Satan znany nam jako Herkules :D. Wiem, że wcześniej widniała tam Mary Sue, ale od dłuższego czasu nie sprawdzałem pomocy dotyczącej Turnieju. Jaka niespodzianka :D.
DB Multiverse page 2512
SuperNameczanin 5 Heinäkuu 2025
Tribun

Może doszukuje się spisku na siłę, ale nie daje mi spokoju, że Południowy dał się oszukać XXI mimo, że umie czytać w myślach. Możliwe, że Południowy nie sczytał myśli XXI bo o nic go nie podejrzewa i nie miał takiej potrzeby. Songo też mówił, że Son Gohan jest najsilniejszy z jego ekipy, a okazało się to nieprawdą :p. Ale zobaczymy. Ja obstawiam, że XXI miał pełną swobodę ruchów podczas zamrożenia czasu. Poza tym ten zaskakujący finał turnieju sprawił, że nie ufam już nikomu i niczemu, ani autorowi ani jego tworom :D hehe. Chciałbym już niedzielę xd.
DB Multiverse page 2512
SuperNameczanin 5 Heinäkuu 2025
FishNChips

No właśnie ja mam wątpliwości czy faktycznie XXI był wtedy sparaliżowany.

Tribun Erset

Może XXI zostanie z jakiegoś powodu zdyskwalifikowany, a Songo w swoim stylu powie, że chce stoczyć walkę jeszcze raz. Jak Gast w starciu z komórczakiem- juniorem :D. A dziadek wtedy się zbuntuje i pośle swoje legiony do walki.

Poza tym Trollogir już parę razy zrobił nas w balona. Nie wierzę już w ani jedno jego słowo mimo, że jest autorem :p hehe. Nie pozostaje nam nic innego jak czekać na dalszy rozwój sytuacji.
DB Multiverse page 2512
SuperNameczanin 5 Heinäkuu 2025
FishNChips

I'K'L się urodził (i to na naszych oczach xd), a nie został zbudowany czy przerobiony na maszynę. Jest jak najbardziej istotą żywą, chociaż sztuczną. A Komórczak też jest sztucznym bytem i mimo to smok dał radę go wskrzesić. Raichi też jest obecnie tylko maszyną, a Porunga nie dość, że go naprawił, to jeszcze przywrócił mu wspomnienia sprzed jego "śmierci".

Czemu I'K'L nie został wskrzeszony? Pewnie przez to, że bez powodu (no miał jakieś swoje powody ale raczej nikt ich nie weźmie pod uwagę) zaatakował uczestników turnieju i chciał zabić organizatorów. Także nie było powodu go wskrzeszać. Inni źli po buncie Babidiego zostali wskrzeszeni przez Zenka, a przed odesłaniem ich do swoich światów uchronił ich gruby Kaioshin który miał jeszcze władzę wśród organizatorów. Po Inwazji Buu ze złych wskrzeszony był tylko Komórczak (bo Raichiego naprawiono, a 18 reaktywowano także oni się nie liczą).

Co do cząstki XXI to daje powera, ale nie sądzę, żeby XXI nie zabezpieczył się jakoś, skoro już im ją dał. Ta cząstka umożliwia wgląd w jego myśli, ale sądzę, że to też działa w drugą stronę i XXI będzie mógł się zorientować kiedy Saiyanie będą chcieli go zdradzić i wtedy np: będzie zsyłał na nich wizje które będą dla niego wygodne by ich zmanipulować. Widzieliśmy jakie korzyści dał XXI zmanipulowany Południowy. Obstawiam, że Vego też będzie dostawał wizje z powodu tej fasolki i dlatego zwariuje. Pisząc to przyszło mi do głowy, że ta fasolka to może być zakamuflowana cząstka XXI dzięki której będzie z nim połączony. Słabym punktem tej teorii jest to, że Vego nie ma wglądu w wspomnienia XXI. Tak samo Południowy został jakoś zmanipulowany, a nie ma wglądu w myśli XXI, jak również nie widzieliśmy czy XXI dał mu swoją cząstkę.

Eh, szykuje się dłuższy wykład. Przekartkowałem sobie (nie dosłownie :p) poprzednie rozdziały, i ponowna lektura rzuciła światło na parę spraw. Na stronie 2444 widzimy jak Gast próbuje użyć techniki która powaliła Vego, na XXI. XXI wyśmiewa tę technikę twierdząc, że to działa przeciwko istotom żywym, a jemu nic nie zrobi. Jaką mamy gwarancję, że technika I'K'L'a podziałała również na XXI? Zwłaszcza, że XXI w czasie tej inby przebywał w swoim pokoju. Zawsze jak coś się działo, czy to chodzi o bunt Babidiego czy inwazję Zen Buu, to XXI był w swoim pokoju bezpieczny. Te pokoje są izolowane dzięki czemu nie da się wyczuć czyjegoś ki w tym pokoju. Czy to oznacza, że jak ktoś rzuca grupową technikę/czar to nie dotyczy to osób przebywających w swoich apartamentach? A może to odwrócona komnata ducha i czasu uratowała XXI przed zatrzymaniem czasu? Lub smok go ostrzegł i uchronił. Ktoś może powiedzieć, że w takim razie czemu I'K'L myślał, że XXI jest sparaliżowany, skoro był w stanie odczytać jego zamiary? XXI potrafi ukryć swoje myśli, skoro Południowy dał się oszukać, a ten też może zapuszczać żurawia do czyjejś głowy. Zatrzymanie czasu musiało zaskoczyć dziadka i dlatego I'K'L zdołał odczytać tylko jego największe pragnienie.

Z kolei na stronie 2383 mamy foreshadowing z techniką zatrzymywania czasu w tle. Kaczka która jest podejrzewana o konszachty z diabolicznym staruszkiem obawia się mocy samozwańczego obrońcy dobra, a w następnym kadrze pojawia się nasz poczciwy XXI który używa tej techniki w finale. Prawie jak w Pieśni lodu i ognia od G.R.R.M. on też często stosuje foreshadowingi czyli subtelne podpowiedzi co do przyszłych wydarzeń.

Na stronie 1893 widzimy jak zła kaczka wspomina coś o rozkazie od bogów. Czyżby to był ten moment gdy XXI zmanipulował kaczkę? Czy już wtedy Południowy był zmanipulowany i rozkaz wyszedł tylko od niego? A może to sprawka grubego Kaioshina?

Przykro mi z powodu tego co Cię spotkało. Mam nadzieję, że masz to już dawno za sobą. Trzymaj się. I racja, XXI to prawdziwa makiaweliczna postać. Jeden z moich ulubionych złoli z szeroko pojętej fantastyki.

Chciałbym by XXI kiedyś wkroczył do uniwersum Zen Buu. To chyba jedyny sposób by wprowadzić Zenka ponownie do fabuły, bez możliwości dania mu podróży do innych światów.

Polecam Harrego, to świetna lektura dla każdego, niezależnie od wieku.
DB Multiverse page 2512
SuperNameczanin 5 Heinäkuu 2025
FishNChips

Co do pozyskania mocy I'K'L przez XXI, to nie sądzę, że smok mu je dał, skoro nie był w stanie dać mu technik Zenka. Prawdopodobnie kazał swojemu smokowi wskrzesić I'K'L by móc go pożreć i przejąć jego moc.

Co do regulaminu, to niestety nie pamiętam na której to było stronce, ale organizatorzy zwrócili komuś uwagę, że nie wolno podpowiadać innym uczestnikom. Co prawda, to o czym piszę stało się podczas walki, a XXI robi to podczas przerwy, ale jakoś wątpię by bogowie światów przeszli obok tego faktu obojętnie.

Co do Zenka, to nie wiadomo czy czar by na niego zadziałał czy nie. Heliorzy mimo swoich zbroi nie dali rady się temu oprzeć (a Zenek wchłonął ich technologię która jak wiemy, potrafi wiele). I'K'L powiedział, że jego moc działa na wszystkie istoty żywe, a Gast na stronie 2387 stwierdził, że Zen Buu jest istotą żywą. Myślę, że z istot organicznych tylko Janemba by się temu oparł (na stronie 2387 Gast powiedział, że Janemba nie jest żywym stworzeniem, tylko abominacją gorszą od Hatchiyaka) oraz właśnie Hatchiyak. Możliwe, że Hildegarn też by się nie dał na to złapać, ale tego nie jestem pewien.

Babidi w naszym uniwersum również nie wyczuł, że nasz Vegeta jest poza jego kontrolą, tak samo jak Voldemort nie czuł, że jego horkruksy są niszczone. Także to jest słaba strona jego magii, co bardzo mi się podoba, bo każda technika czy czar powinny mieć słaby punkt. Również bardzo podoba mi się Twój pomysł, z tym, że Radzio nie będzie mógł pokonać Vegety bo ten stanie się dobry, tak jak ten nasz. Tylko pytanie czy cząstka XXI którą Vedzia ma w sobie, nie zniweczy tego.

Generalnie większość magów w DB to żart, chyba dopiero XXI jest pierwszym poważnym magiem który może namieszać. Tylko pytanie kim byłby XXI bez swojego smoka. To on mu daje przewagę. Ciekawi mnie również, czy dziadek wchłonął smoka i dlatego mimo braku nameczan, może go wzywać, choć ograniczenia nadal działają i musi korzystać z odwróconej komnaty ducha i czasu by przyspieszyć regenerację energii kryształowych kul.
DB Multiverse page 2512
SuperNameczanin 5 Heinäkuu 2025
Ciekawe czy Południowy nabierze podejrzeń i przeszuka pokój świata 5. Używanie własnych smoczych kul jest sprzeczne z regulaminem i powinno być traktowane jako doping. Jeśli mam rację, to przeszukanie pokoju może sprowokować kolejną awanturę. I pewnie jak zwykle prawda o XXI wyjdzie na jaw tuż przed przyzwaniem smoka, i wtedy zwolennicy magicznego staruszka ruszą do walki.

Przy okazji jak obstawiacie wynik potencjalnej walki między Mystic Radziem, a Vegetą z ulepszeniami? Myślę, że Vedzia będzie górą.
DB Multiverse page 2512
SuperNameczanin 5 Heinäkuu 2025
FishNChips46mn

Mógłbyś rozwinąć? Zaciekawiła mnie Twoja teoria. Mam wątpliwości, czy Szatan Serduszko dałby radę coś wskórać, skoro nawet Gast nie oparł się tej technice. Dzięki magii pewnie był w stanie wyczuć, że coś się dzieje, ale to wszystko. A przecież Gast jest czarodziejem, a Szatan nie, jest wojownikiem jeśli dobrze pamiętam.
DB Multiverse page 2512
SuperNameczanin 4 Heinäkuu 2025
A jednak XXI użył wstrzymania czasu od I'K'L, ale to było jedyne logiczne wyjście w starciu z tak szybkim przeciwnikiem jak Mistic Songo. Ciekawe czy będzie grał dobrego gościa do samego końca, czy wybuchnie ostatnia awantura przed kolejnym etapem w głównej fabule Multiverse. Chociaż z drugiej strony nie po to Salagir pokazał jak XXI ich werbuje by ich nie użyć.

Zgadzam się z wszystkimi, też jestem trochę rozczarowany tym, że tak szybko się to zakończyło, jest lekki niedosyt. Jest to również tak bardzo w stylu Trollogira i pasujące do fabuły DBM, że takie zakończenie Turnieju nie powinno dziwić.

Patrząc na trzeci kadr, ma się wrażenie, że XXI mówi również do czytelników.
DB Multiverse page 2512
SuperNameczanin 3 Heinäkuu 2025
Nie wiem jak Wy, ale ja tu widzę dziury z antymaterii- atak ze strony 2039 którego użył Zenek by spacyfikować Gasta podczas swojej inwazji. Ale smok powiedział XXI, że te techniki są poza jego zasięgiem, więc jakim cudem XXI był w stanie tego użyć? Również nie wierzę, że to koniec skoro Songo wie, że walka z XXI może się skończyć w sekundę. Na pewno ma plan b, c, d i z.

Założę się, że gdyby ktoś z widowni krzyknął "obiad" to Songo by wstał w sekundę :D.

Patrząc na to jak potężny jest XXI, zastanawiam się jak seniorowi Bogów udało się go pokonać skoro w tamtych czasach nie było tak silnych bohaterów jak teraz. Jedyne co mi przychodzi do głowy to pieczętowanie. W Naruto pokonywano tak wrogów o ogromnej sile.
DB Multiverse page 2511
SuperNameczanin 29 Kesäkuu 2025
Wiedząc jak potężną pułapką jest czar wymiaru przyspieszonego czasu, przełamanie jej przez Songa pokazuje majestat jego nowego poziomu.
DB Multiverse page 2510
SuperNameczanin 27 Kesäkuu 2025
W DBM żaden atak/motyw nie powtarza się dwa razy w skali 1:1. Ostatnim takim przypadkiem była wspólna bariera stworzona przez świat 18. Gdy za drugim razem ją stworzyli, Zen Buu ją sforsował i udawał, że współpracuje razem z nimi przeciwko sobie. Tutaj pewnie Songo zdąży wrócić, ale ciekawe co XXI szykuje dla niego po wyjściu.
DB Multiverse page 2509
SuperNameczanin 24 Kesäkuu 2025
Tribun Erset

Rozumiem. Przez wypowiedź Seniora o XXI jako o osobliwości zrozumiałem, że XXI jest bytem wyjątkowym który narodził się tylko w jednym wszechświecie. A okazuje się, że w każdym innym wszechświecie też się narodził, ale został powstrzymany. Sądziłem, że propozycja dla Osiemnastki dotyczącej pomocy w zabijaniu jego innych wersji była kłamstwem by ją zachęcić do współpracy. Tak czy inaczej 18 przejedzie się na tej propozycji skoro każdy inny XXI został powstrzymany i to już kilkadziesiąt milionów lat temu.

Dodatkowo ciekawe jest to, że już miliony lat wcześniej istniały smoki spełniające życzenia. Dużo bym dał by wiedzieć jak Salagir to rozwiąże. Czy w DBZ były jakieś wzmianki o starożytnych Nameczanach? Czy masz jakieś domysły czym mógł się inspirować?
DB Multiverse page 2508
SuperNameczanin 23 Kesäkuu 2025
FishNChips3h

Gdyby XXI potrafił sam przemierzać różne wszechświaty, nie brałby udziału w turnieju. To znaczy, że sam nie jest do tego zdolny. Możliwe, że Senior Bogów pozbył się go, prosząc smoka by wypędził XXI do innego wszechświata, ale tego nie wiemy na pewno. Ciekawi mnie również przebranie XXI, czyli kosmicznego dziadka- czarnoksiężnika. To ostatnia ofiara XXI? A może pierwsza? A może to stwórca XXI, swoisty Bidibi ze świata 5. Mam nadzieję, że po finałowej walce wleci specjal o XXI.

kimikonu

Pożarcie Gasta to był wyjątek, gdyż XXI po raz pierwszy nie dostał od swojego smoka łatwego sposobu na pokonanie przeciwnika, tylko sam musiał się trochę namęczyć, co na pewno wzmogło jego głód. Musiał być na tyle głodny, że odebrało mu na chwilę rozum i opanowanie. Widzieliśmy jego reakcję po walce, był wyprowadzony z równowagi. Ale zgodzę się z Murasakim, XXI przez 95% turnieju był bardzo ostrożny, dopiero pewność siebie i pycha pchnęły go do próby zjedzenia gasta, głód też sprawił, że stał się mniej ostrożny. Może to paralela do zachowania Vego w przyszłości, gdy znowu zgłodnieje.
DB Multiverse page 2508
SuperNameczanin 22 Kesäkuu 2025
FishNChips

Już chciałem pisać, że Kaioshini potrafią czytać w myślach, ale przecież Południowy nie chciał lub nie umiał wyczytać intencji XXI. Chyba, że już wtedy był opętany lub zaczarowany. Ciekawe skąd Wielki Kaio się dowiedział. Od Zenka? Ale w takim razie skąd Zenek wiedział?

Z ciekawości zacząłem sobie wertować rozdział 100, którego stronę udostępniłeś, i przypomniałem sobie, że Senior wspomina o XXI jako o tym kto podmienił świat, a wcześniej zamiast XXI użył słowa "21". Czyli XXI pochodzi z świata 21. Ciekawe skąd w takim razie Wielki Kaio i Senior o nim wiedzą. Byli jacyś uciekinierzy ze świata 21?


kimikonu

Pewnie chce do samego końca grać dobrego, żeby mieć szansę na wypowiedzenie życzenia nawet jakby przegrał. Co prawda już wszyscy (oprócz publiczności) wiedzą o jego złych zamiarach, ale on woli grać dobrego póki może by chociaż niektórzy mieli wątpliwości, czy to co powiedział Senior jest prawdą.
DB Multiverse page 2508
SuperNameczanin 22 Kesäkuu 2025
Jest i ponownie "poziom SSJ4" w wersji DBM który tak lubię. Jestem ciekaw jaki plan ma XXI na Songa, ale musi być mega pewien wygranej skoro pozwala na osiągnięcie maksimum potencjału. Ciekawe kiedy się dowiemy, czego zażyczył sobie XXI od swojego smoka przed finałem.

Tak jak kolega Obserwator uważam, że XXI po prostu tyle czasu siedział sam w swoim wszechświecie i to miał na myśli mówiąc o czekaniu. Ewentualnie jego smok powiedział mu o innych wszechświatach i czekał aż ktoś wynajdzie podróż między wszechświatami.

Swoją drogą, ciekaw jestem skąd Senior Bogów ze świata 9 wie o XXI który pochodzi z świata 5. Gdy rozmawiał z wąsatym Kaioshinem, mówił o XXI jak o osobliwości, jakby jego pojawienie się było jednorazowym przypadkiem w skali Multiverse i na innych światach się nie narodził. Skoro tak, to skąd się znają. Czyżby XXI pierwotnie narodził się w świecie 9 i sposobem Seniora na pozbycie się go, było wyrzucenie go do innego wszechświata? Co z XXI ma wspólnego ten dziwny Vargas, który wygląda na opętanego. Czyżby przez XXI? Mam nadzieję, że w tym rozdziale dostaniemy odpowiedź na chociaż część pytań.
DB Multiverse page 2508
SuperNameczanin 21 Kesäkuu 2025
Ja z kolei czytam naszą ukochaną fan-mangę od dobrych 15 lat. Udało mi się nawet spotkać autora w moim rodzinnym mieście (żałuję, że nie zrobiłem sobie fotki z Mistrzem). Również się cieszę, że z okazji finału pozostali fani i wierni czytelnicy zostawiają sobie komentarz na pamiątkę. Jestem wdzięczny Salagirowi, że udało mu się godnie kontynuować historię z Zetki i ponownie przywrócić to nostalgiczne uczucie czekania na każdy kolejny odcinek i omawiania co się działo w poprzednim. Podobnie jak kolega Anobercik, też życzę wszystkim kolejnych świetnych stronek, interesujących intryg i widowiskowych walk.

Co do fabuły, to Songo zazwyczaj w finale podchodzi do walki na poważnie i daje z siebie maksimum wysiłku, poza tym w sam zapewniał Seniora Bogów, że zamierza pójść na całość od początku walki. Także nic dziwnego, że teraz wykorzystuje zasady turnieju by zdobyć dla siebie przewagę. Zwłaszcza, że wie o niecnych zamiarach XXI.

Kurcze, jestem podekscytowany tą walką jak rekinogłowy. Co prawda kiedyś obstawiałem, że to Gogeta złożony z naszych będzie w finale, ale pomyliłem się i tylko Songo dotarł. Tak samo pisałem kiedyś, że to XXI wygra i to w uczciwej walce z drugim półfinalistą i bez oszustw zdobędzie prawo do 3 życzeń. Ale dzisiejsza ankieta Nea Archi dała mi do myślenia. To by było mistrzowskie zagranie Trollogira gdyby w finale XXI i Songo znokautowali się nawzajem, i żaden by nie wstał na czas :D. To byłby chichot losu gdyby cały turniej poszedł na marne :D. Mimo takiego scenariusza, wąsaty Kaioshin pewnie zgodziłby się na uratowanie świata 19 za pomocą smoka, i wtedy XXI miałby szansę na wypowiedzenie swojego życzenia.

Adnoz
Sądzę, że XXI zdobył moc I'K'L'a do zatrzymania czasu. Tylko to może zatrzymać szybkość Songa na Misticu.
DB Multiverse page 2507
SuperNameczanin 19 Kesäkuu 2025
Ja również zostawię tu ślad po sobie. Żałuję, że nie dałem rady wczoraj tego zrobić. Śledzę ten komiks już prawie 10 lat i nadal jestem pod wrażeniem talentu scenopisarskiego Salagira jak i jego trollingu, oraz talentu plastycznego zarówno Gogety Jr jak i Asury. Ich kreska jest godna podziwu.

Co do okładki to oprócz tego, że jest jak zwykle znakomita, to tak jak pisali moi poprzednicy, zwykle wprowadza w błąd czytelników, także nie ma co się sugerować jej treścią. Szczerze wątpię, by XXI pozwolił Songowi na wejście w Mystica, gdyż nie wyobrażam sobie by miał mieć szanse w takim starciu. A słabością tej formy jest czas potrzebny do aktywacji. Być może będziemy świadkami, jak to XXI pierwszy zaatakuje gdy tylko dotknie maty. No i ciekawe jaką arenę dostaniemy na finał (może będzie podobna do sali treningowej Ububa stworzonej przez Zenka, czyli lawa i mięsożerne rośliny) :D

Nie zdążyłem skomentować plot twista związanego z Południowym Kaioshinem i I'K'L'em. Kurde bele, tego się nie spodziewałem. Podzielam zdanie reszty komentujących, że ta rzekoma moc od I'K'L'a to tak naprawdę podstęp XXI mający na celu skaptowanie Południowego. Tylko nie jest to magia czy opętanie, raczej manipulacja psychologiczna (tak jak Zenek omotał grubego Kaioshina). A co jeśli to XXI tak naprawdę wchłonął wystrzelony pocisk Ki przez I'K'L'a? Potrafi przecież wchłaniać energię i materię, nie wiadomo tylko czy potrafi takiej mocy użyć samodzielnie po wchłonięciu, a tylko moc zatrzymania czasu mogłaby spowolnić Songa na Mysticu. Swoją drogą wracając do Południowego to pamiętam jaki był podjarany gdy Gruby obwieścił turniej, a teraz marudzi, że to był błąd :D.

I ostatnie na koniec: skoro doszliśmy do tego epokowego momentu w historii naszego kochanego fan-fiction, chciałbym serdecznie podziękować Salagirowi, Gogecie Jr, Asurze, Tzigi, Tribunowi Erset i innym nie mniej ważnym twórcom, za Waszą codzienną ciężką pracę nad tą mangą która dostarcza nam tylu emocji i wrażeń. Bardzo Wam dziękuje!!!

Dobra, koniec tego słodzenia, dawać tę walkę!!!
DB Multiverse page 2506
SuperNameczanin 23 Toukokuu 2025
AnoBercik

Z drugiej strony całkiem niedawno poprzedni Bóg Wszechświata przyznał się Południowemu, że spiskował z Zen Buu, także wątpię by Południowy współpracował z Seniorem Bogów. 1 Replie(s)
DB Multiverse page 2495
SuperNameczanin 15 Toukokuu 2025
Włodek

Zen Buu rozwalił marionetkę, a mimo to XXI przetrwał. Trudno rozwalić kogoś kto może wchłonąć energię i materię. 1 Replie(s)
DB Multiverse page 2491
SuperNameczanin 7 Toukokuu 2025
Poza tym to smok stworzył fasolkę, a nie ten knujący dym.
DB Multiverse page 2488
SuperNameczanin 25 Huhtikuu 2025
Salagir stanowczo za wolno odsłania karty na temat XXI :D.
DB Multiverse page 2483
SuperNameczanin 5 Maaliskuu 2025
FishNChips was saying:
@SuperNameczanin - dzięki za info. Odpowiedziałem ^_^


Dzięki, ja też coś jeszcze naskrobałem ^.^
DB Multiverse page 2463
SuperNameczanin 5 Maaliskuu 2025
FishNChips

Może Vego wpadnie w szał jak wszyscy opowiedzą się za oszczędzeniem XXI właśnie dlatego, że jego wszechświat jest w nim uwięziony.
DB Multiverse page 2462
SuperNameczanin 5 Maaliskuu 2025
Najoryginalniejszy tytuł speciala ever :D.

Przy okazji FishNChips, napisałem do Ciebie odpowiedź na poprzedniej stronie odnośnie Twojej teorii, że śmierć XXI może być gorsza niż jego przeżycie.


Ciekawe czy słowa "cent quatra" na tym transparencie ciągniętym przez samolocik mają jakieś znaczenie dla rozdziału. 1 Replie(s)
DB Multiverse page 2463
SuperNameczanin 5 Maaliskuu 2025
FishNChips

Widzieliśmy już, że XXI może kogoś wchłonąć i wypuścić jak to było pokazane w przypadku młodego diabełka. Może XXI użyje swojego wchłoniętego wszechświata jako zakładników. 1 Replie(s)
DB Multiverse page 2462
SuperNameczanin 3 Maaliskuu 2025
FishNChips Swistak-z-Krakowa TypNiePokorny

Co prawda niedawno pisałem, że XXI może zażyczyć sobie kontroli nad Vego i Brą, ale wycofuje się z tego, gdyż tak jak napisał TypNiePokorny, to by było za proste na ten komiks. Nawet jeśli życzeniem XXI za wygranie turnieju byłoby otwarcie bram do innych światów, to skoro na cheatach musi pokonywać Gasta i resztę to niby jakim ma być zagrożeniem dla Multiversum, prawda? No chyba, że... zażyczy sobie fuzji z własnym smokiem, co powinno o wiele zwiększyć jego moc. Co o tym myślicie?
DB Multiverse page 2462
SuperNameczanin 2 Maaliskuu 2025
Czyżby XXI poprosił swojego Shenrona o kontrolę nad Vegetto i Son Brą? 1 Replie(s)
DB Multiverse page 2462
SuperNameczanin 1 Maaliskuu 2025
W końcu poznaliśmy wspólnika XXI, po tylu latach. Warto było czekać :D. Gdy DBM się skończy i nowi czytelnicy będą mogli od razu przeczytać cały komiks to to nie będzie to samo co teraz, gdy wspólnie czekamy i ekscytujemy się tym co może się pojawić na następnej stronce za parę dni. Właśnie to czekanie jest bezcenne, a potem odliczanie sekund do kolejnej strony (jak w Sylwestra :D). To jest piękne.

Tribun

Bardziej jak fuzja Porungi, Shenrona i smoka z GT (brakuje tylko cygara :D). Zobacz, że ogon tego smoka układa się w leżącą ósemkę (znak nieskończoności) zupełnie jak u Shenrona (ogon Porungi układa się w spiralę z tego co kojarzę).

Pisałeś, że dwie ostatnie stronki będą czymś na co warto czekać i miałeś rację. Dawno się tak nie ekscytowałem czekaniem na kolejną!

ZdzichSSJ1/2

Może ten smok ma wyczerpany limit życzeń i może tylko odpowiadać na pytania? Jeszcze się okaże, że to on jest głównym antagonistą i to XXI jest jego sługą :D. A XXI zażyczy sobie odmłodzenia smoka zamiast bramy do innych światów. A smok w zamian za odmłodzenie sam mu te bramę otworzy. Co do czekania na aktywację kul, to mógł stworzyć wymiar w którym czas biegnie inaczej i te kilka miesięcy mija w 24h w świecie Turnieju. A skoro o manipulacji czasem mowa, to czy to nie oznacza, że XXI wchłonął Kaioshinkę czasu z DB Xenoverse?
DB Multiverse page 2461
SuperNameczanin 9 Helmikuu 2025
A jednak diabelski dzieciak żyje. 1 Replie(s)
DB Multiverse page 2453
SuperNameczanin 3 Helmikuu 2025
Skoro tymi najbardziej uczciwymi najłatwiej sterować, to może XXI jednak przejął kontrolę nad Gastem i dlatego Supernameczanin nie zamierza puścić pary z ust na temat XXI.
DB Multiverse page 2450
SuperNameczanin 2 Helmikuu 2025
CyberRagnar was saying:
Heh, czyli tak jak pisałem ostatnio, że pewnie się zgodzi, by nie tracić czasu na dyskusje.


Myślę, że zgodzi się również z tego powodu, że karbonit może stanowić zagrożenie dla XXI gdy będzie pożerał świat 19. Dlatego spełnienie ich życzenia leży w jego interesie. Życzenie Gasta pewnie również spełni (jeżeli będzie chodzić o podzielenie go z powrotem na lud Nameczan) bo w ten sposób pozbędzie się przeciwnika który jest dla Niego zagrożeniem (a przynajmniej jego magia). Pewnie XXI swoje życzenie wypowie na końcu i dopiero wtedy dowiemy się co tak naprawdę jest jego prawdziwym zamiarem.
DB Multiverse page 2450
SuperNameczanin 2 Helmikuu 2025
Skoro XXI wie, że Kaioshini potrafią czytać w myślach, to może wysłał Południowego by ten spotkał Seniora Bogów, odczytał jego intencje i go powstrzymał. W końcu Senior Bogów chce za wszelką cenę powstrzymać XXI, bez względu na zasady turnieju. Z kolei Południowy po akcji z Grand Kaioshinem, może być przewrażliwiony i zechce coś zrobić, np. zamknąć Seniora do końca turnieju by nie przeszkadzał. Wtedy XXI będzie mógł spokojnie czekać na finał.
DB Multiverse page 2450
SuperNameczanin 1 Helmikuu 2025
Ciekawe jak XXI odbierze słowa Son Bry o życzeniach. Te słowa mogą go sprowokować do działania, w końcu to brzmi jakby Son Bra wiedziała, że XXI ma swoje kryształowe kule w pokoju :D
DB Multiverse page 2449
SuperNameczanin 31 Tammikuu 2025
Sypie się fasada pogodnego staruszka :D

Ciekawe czy XXI wie, że Kaioshini potrafią czytać w myślach. Skoro I'K'L był w stanie odkryć jakie zamiary ma XXI, to czemu Południowy również miałby tego nie odkryć.

Fajnie w po tak długim czasie zobaczyć bardziej "ludzką" stronę XXI. No i końcu przestało mu iść gładko.
DB Multiverse page 2449
SuperNameczanin 30 Tammikuu 2025
Tribun Erset

Ciekaw jestem jak długo XXI przetrwał w swoim wszechświecie bez posiłku.
DB Multiverse page 2448
SuperNameczanin 29 Tammikuu 2025
CyberRagnar

Jedyna kontra jaka przychodzi mi do głowy to złapanie XXI zanim zdąży wypowiedzieć zaklęcie do końca. Wtedy obaj się teleportują :D i nie będzie zwycięzcy (chyba, że Songo użyje teleportacji by wrócić). 1 Replie(s)
DB Multiverse page 2448
SuperNameczanin 29 Tammikuu 2025
Wydaje mi się, że XXI jak coś lub kogoś pożre to przejmuje jego moce. Dlatego to nie smok mu podarował Janembę tylko sam XXI go wypuścił ze swojego żołądka gdy smok podpowiedział mu strategię. Swoją drogą Wszechmogącego (lub przodka Nameczan) również mógł pożreć, dlatego może korzystać z kul mimo, że nie jest Nameczaninem z rodu smoka. A dlaczego XXI jest aż tak wściekły? Ponieważ chciał pożreć Gasta by zyskać jego zdolność do odbierania energii ki która mogłaby być jego asem w rękawie w walce z Songiem. A tak to znowu musi pytać smoka o radę, bo skoro Dark Shenron nie dał mu technik Zen Bubu na Gasta, to tej zdolności również mu nie przekaże. Ciekawe jaką radę tym razem otrzyma.
DB Multiverse page 2448
SuperNameczanin 20 Tammikuu 2025
elkens was saying:
Tribun Erset napisał:
elkens
Nie nie, to jak i parę innych wizji Bardocka wciąż przed nami. A gdybań na temat tego co by mogło go doprowadzić do takiego stanu jest już więcej niż odcinków DB, Z, GT, Super i Daimy razem wziętych. ^^
Pomyślałem, że jeżeli zbliżamy się do finału, czyli chyba do końca mangi, to powoli zbliża się czas na to by ten wątek tu wpleść :)


Słyszałem, że Turniej to ledwie połowa fabuły, także co najwyżej zbliżamy się do półmetka :D 1 Replie(s)
DB Multiverse page 2444
SuperNameczanin 17 Tammikuu 2025
Jeżeli XXI stosuje zasłonę dymną z powodu wrażliwości na światło, to będąc tak blisko Gast mógłby rzucić słoneczny kieł (Taiyoken). Jeśliby się udało, to zyskałby cenne sekundy na wydostanie się z tego bagna. 1 Replie(s)
DB Multiverse page 2443
SuperNameczanin 16 Tammikuu 2025
Również sądzę, że to XXI będzie zwycięzcą tego pojedynku. W ten sposób walka finałowa będzie jeszcze bardziej dramatyczna, gdy na naszego Songa znowu spadnie cała odpowiedzialność za losy świata. Jestem strasznie ciekaw co XXI szykuje na ostatnią walkę. Może tym razem już podczas przerwy spróbuje użyć niecnych sztuczek by wygrać.
DB Multiverse page 2442
SuperNameczanin 11 Tammikuu 2025
Po tylu latach czekania/czytania w końcu dowiemy się na co tak naprawdę stać XXI.
DB Multiverse page 2440
SuperNameczanin 30 Lokakuu 2024
Zauważcie, że na okładce Janemba robił za Vadera, a XXI za Sheeva, a teraz diabeł stracił nóżki i rąsie jak Anakin :D.

Argon

Brolly również potrafił rzucić tę technikę. Po raz pierwszy w jego wykonaniu widzimy ją na stronce 1874

A wracając do wyrafinowania tej techniki to zauważ, że wszystkie wymienione przez Ciebie postacie (plus jeszcze Gotenks umiał to rzucić) rzucały tę technikę dopiero od poziomu SSJ3 (wyjątkiem są Vego i Son Bra którzy byli na dwójce). Brolly też to rzuca dopiero na legendarnym. Także byle kto nie jest w stanie jej użyć.
DB Multiverse page 2411
SuperNameczanin 3 Lokakuu 2024
Nie chce się czepiać, ale teleport Janemby wchłonął pocisk ki Gasta z jednej strony, a gdy Gast kontratakował, to jego łapsko z pociskiem ki wyszło z drugiej strony portalu. Trochę dziwnie to wygląda, czy ten teleport przenosi, nieważne z której strony go przekroczysz? 1 Replie(s)
DB Multiverse page 2399
SuperNameczanin 3 Lokakuu 2024
Ta stronka kojarzy mi się z jednym z ostatnich odcinków DBZ pt: Bubu i pieniążki :D. Fajna i wzruszająca historia Buulpeta.
321Y page 335
SuperNameczanin 20 Syyskuu 2024
Infighter was saying:
@SuperNameczanin
Tutaj mam na myśli samego Janembe. Co do jego głównego oponenta, no cóż, nie wiem, jestem ciekaw i czekam. :D


Dotychczas żaden przyzwaniec nie był w stanie obronić swego pana (Tapion- Hildegarn, Raichi- duchy sługusy), także możliwe, że tutaj będzie podobnie i XXI się przejedzie na przyzwaniu Janemby. Ciekawe czy ma plan B, gdyby Gast rozwalił demona.
DB Multiverse page 2394
SuperNameczanin 20 Syyskuu 2024
FishNChips was saying:
Ależm przegrał xD gorzej niż Freeza z Goku!

SuperNameczanin napisał: Ciekawe czy będzie motyw z kinówki GT czyli Songo jako duch-stróż czterogwiezdnej kuli. Liczę na to :).
Jakaś taka nostalgia za serce chwyta jak widzę gdy ktoś pisze Songo niżeli (Son) Goku...

Jakbym słyszał opening Ojczyzny Polszczyzny z Prof. Miodkiem...


Nie potrafię zapomnieć o naszej ukochanej polsko- francusko- japońskiej wersji DB. A Songo jest dla mnie dobrym spolszczeniem imienia Goku. Wiadomo, zdarzały się pomyłki tłumaczeniowe jak Szatan Serduszko (mimo to lubię to tłumaczenie ^^) ale Songo wyszedł świetnie.
321Y page 329
SuperNameczanin 20 Syyskuu 2024
Infighter was saying:
Gast jest silny. I trzeba pamiętać, że jako Nameczański czarodziej/wojownik(Paladyn???) potrafi się dużo i szybko uczyć i wykorzystywać chwyty przeciwnika. Obstawiam ja tu, z tego miejsca, że Gast wykorzysta technikę portali przeciwko swojemu przeciwnikowi. :)


Pytanie czy wykorzysta portal Janemby przeciwko niemu samemu czy przeciwko XXI...
DB Multiverse page 2394
SuperNameczanin 19 Syyskuu 2024
Ciekawe czy będzie motyw z kinówki GT czyli Songo jako duch-stróż czterogwiezdnej kuli. Liczę na to :). 1 Replie(s)
321Y page 329
SuperNameczanin 1 Syyskuu 2024
Tribun

Ciekawe czy powodem odporności jest fakt, że Janemba składa się z negatywnej energii. Pewnie nie za prędko się dowiemy jak to działa.
DB Multiverse page 2386
SuperNameczanin 1 Syyskuu 2024
Janemba jest za szybki, czy jest odporny na technikę Gasta?


UltimaCapy

Co do Brollego to czy da się odebrać siły komuś, kto ma nieskończone źródło energii ki i musi co jakiś czas ją z siebie wyrzucić by go nie rozsadziło?
DB Multiverse page 2386
SuperNameczanin 1 Syyskuu 2024
Xill

Staruszek którego widzieliśmy na poprzedniej stronie to przebranie XXI, by Senior Bogów go nie poznał. Dymny Dżin to jego prawdziwa postać. Druga postać której wyglądu jeszcze dokładnie nie poznaliśmy to ten domniemany mroczny smok, który spełnia życzenia i podpowiada właściwemu XXI (czyli dymkowi). A Janemba to wsparcie które XXI dostał od swojego smoka by pokonać Gasta. Przynajmniej tak to rozumiem.
DB Multiverse page 2385
SuperNameczanin 31 Elokuu 2024
Tribun

A to wybacz, źle zrozumiałem Twoją wypowiedź. To trochę zabrzmiało, jakby sam XXI miał wiedzę o Janembie bez ingerencji smoka, mea culpa.


Argon

Skoro Towa dała radę go kontrolować w XV2 to myślę, że tak. Poza tym Raichi kontrolował Brollego za pomocą technologii, a magia jest jest pod tym względem lepsza (chociaż są wyjątki jak nasz Vedzia chociażby). 1 Replie(s)
DB Multiverse page 2385
SuperNameczanin 30 Elokuu 2024
Tribun

Zgadzam się z Noobisem, że we wszechświecie 5 nie doszło do powstania Janemby i innych śmierciożerców, także XXI nie mógłby o nich wiedzieć, co do jego smoka to trudno powiedzieć, czy jego wiedza wykracza poza ich świat czy nie.

Ktoś parę stronek temu napisał, że życzeniem XXI może być dostęp do wszystkich wszechświatów i tu się zgadzam się w 100%. Sądzę, że XXI dotychczas pożarł tylko swój wszechświat, także na pewno nie spotkał nikogo kogo znamy. Bardziej mnie zastanawia jakim cudem jego smok żyje, skoro XXI jest jedyną żywą istotą w swoim uniwersum, przecież, żeby smok istniał, musiałby żyć supernameczanin który go stworzył. Czy XXI to przodek nameczan? Albo ktoś kto nauczył nameczan w innych światach tworzenia kryształowych kul zanim ktoś go pokonał?
DB Multiverse page 2385
SuperNameczanin 30 Elokuu 2024
Po raz kolejny FishNChips

Ubiegłeś mnie :D. Też myślę, że Janemba został wybrany z tego powodu, że ma techniki pozwalające trzymać przeciwnika na odległość. No i posiada magię (pamiętam, że przekształcił jakiś przedmiot w miecz) w dodatku jest silniejszy od SSJ3 (Nie wiem czy dokokszony Hatchiyack z DBM miałby zbliżoną moc do niego).

Xar i FishNChips po raz czwarty :D

Wydaje mi się, że Janemba potrafi otwierać portale w obrębie jednego wszechświata (jego max to portal ze świata żywych do zaświatów) chyba, że... Dark Shenron wzmocnił umiejętności Janemby i kto wie, może faktycznie nasza Zen-guma do nas wróci szybciej niż ktokolwiek się spodziewał :D. Tylko pytanie dlaczego miałby słuchać XXI i atakować Gasta. Poza tym przywołanie wsparcia to jedno, ale przywrócenie do Turnieju zawodnika który został zdyskwalifikowany lub zawodnika który już przegrał, może się skończyć dyskwalifikacją XXI (Tribun, co powiesz na taką teorię? :D)
DB Multiverse page 2385
SuperNameczanin 30 Elokuu 2024
Noobis

Janembę na pewno podpowiedział mu jego Shenron, a nie wiemy jakim zakresem wiedzy dysponuje (czy wie co w trawie piszczy w innych Światach). Mnie zastanawia dlaczego akurat Janemba. Czy dlatego, że jest mistrzem teleportacji większym niż Bogowie Światów? W przeciwieństwie do nich potrafi otwierać bramy międzywymiarowe niczym Kaguya lub Spot ze Spidermana i trafić kogoś bezpośrednim atakiem będąc od przeciwnika znacznie oddalonym (nie da się przewidzieć tych ataków, one mogą przyjść z każdej strony). A może chodzi o jego zdolności do dematerializacji (może wysłać daleko przed siebie samą rączkę naładowaną energią ki)? Dzięki temu może trzymać Gasta na dystans, a Gast nie potrafi odebrać komuś sił na odległość (jak zauważyła to Son Bra).


FishNChips

o kurcze międzywymiarowe, proroctwo Bardocka :D.


Znowu FishNChips

Myślę, że to nie spoiler tylko żart Trollogira (chociaż znając go, może faktycznie ta osoba wygra turniej, ale byłoby to tzw. zwycięstwo z czapy)
DB Multiverse page 2385
SuperNameczanin 30 Elokuu 2024
O Cholibka, tego złola kompletnie się nie spodziewałem O_O. Ciekawe czy XXI ma innych złodupców na podorędziu. 1 Replie(s)
DB Multiverse page 2385
Language Uutiset Lue Tekijät Rss Syöte Fanitaide UKK Tournament Help Universes Help Bonukset Tapahtumat Promot
EnglishFrançaisEspañolItalianoPortuguês BrasileiroDeutschEspañol LatinoCatalàPolskiPortuguês日本語MagyarNederlands한국어Euskeraاللغة العربيةTürk中文LombardVènetoΕλληνικάעִבְרִיתSvenskaCorsuGalegoРусскийLietuviškaiLatineRomâniaDanskSuomiHrvatskiNorskWikang FilipinoБългарскиBrezhonegTiếng Việtсрпски X